شرکت پایه ریز راهکار مهندسی

طراحی سایت فروشگاهی

Home » طراحی سایت » طراحی سایت فروشگاهی

Virtual trolley shopping cart icon and currency money sign such as dollar euro yen with Hand typing on laptop computer keyboard to input order, Online shopping concept.

طراحی سایت فروشگاهی شما باما = فروشنده شبانه روزی محصولات شما

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

ضرب المثلی هست میگه اگه شما آنلاین نیستید، وجود ندارید. این ضرب المثل هر روزه با تسلط بازار آنلاین بر دنیای خرید مرتبط تر میشود. این ضرب المثل برای خرده فروشان به این گونه تعبیر میشود، که اگر درحال حاضر سایت فروشگاهی ندارید امکان داره در رسیدن به اهداف درآمدی و دستیابی به پتانسیل کامل خودتون جلوگیری کرده‌اید.

امروزه اکثر افراد به فروشگاه های اینترنتی روی آوردند. طبق تحقیقات در سال 2020 فروش آنلاین، رشد 97 درصدی رو تجربه کرده است. از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در جهان، میتوان آمازون را معرفی کرد و در ایران دیجی کالا صدر نشین است. اکثر فروشگاه‌های آنلاین با سیستم‌های مدیریت محتوا مثل جوملا و وردپرس به راحتی ساخته می‌شوند.

یک سایت فروشگاهی خوب می‌تواند تضمین کند که بازدید کنندگان، از انواع دستگاه ها یک تجربه عالی را بدون هیچ محدودیت گرافیکی کسب کردند.

کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر، درباره محصول به سایت های فروشگاهی رجوع می‌کنند. بنابراین هرچه اطلاعات جزئی تر و دقیق تری از محصول را در سایت قرار دهیم، مقایسه رو بالا می‌بریم و به مشتری حق انتخاب می‌دهیم

موارد مهم برای طراحی یک سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی مانند طراحی دیگر سایت ها و همه کار های زندگی ما دارای اصول و قواعدی است که در صورت رعایت نکردن آنها دچار مشکل و نگرفتن نتیجه دلخواه خواهیم شد. با ما همراه باشید

1.رسپانسیو بودن

طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از 46 درصد از مشتریان کل فرایند خرید خود را با تلفن های همراه خود انجام داده اند، همانطور که قبلا هم گفتیم 75 درصد آنها سایتهایی که واکنشگرا نبوده اند را رها کردند. با داشتن یک وبسایت فروشگاهی قوی میتوان تضمین کرد خریداران همانقدر احساس راحتی میکنند که در هنگام خرید از فروشگاه شما بصورت فیزیکی دارند.

مزایا طراحی سایت آنلاین فروشگاهی باما

  1. قالب های واکنشگرا
  2. اندازه تصاویر و المان های واکنشگرا
  3. دارای قدرت و عملکرد بالا

فرصتی برای سفارشی سازی

زیبای یک امر نسبی است. بااین وجود هنگامی که صحبت از طراحی سایت میشود یکی از عوامل برجسته در ذهن ما ظاهر خوب است، به این معنی که دارای چیدمان، تایپوگرافی، استفاده از تصاویر، و دیگر المان ها به بهترین نحو به کار رفته باشند. این امر باعث درخشش شما بین رقبا میشود.

اگر سایت فروشگاهی شما از قالب های زیبا و جذاب و منحصر بفرد تشکیل نشده باشد، شما در بین قالب های تکراری رقبایتان گیر خواهید کرد و فرصت نشان دادن تفاوت برندتان به شما داده نخواهد شد.

با PRM میتوانید:

  1. وبسایتی با ظاهر منحصر بفرد داشته باشید.
  2. با قالب های واکنشگرا فروشتان را افزایش دهید.
  3. سایت خودتان را در کمترین زمان و بهترین کیفیت بسازید.
  4. یک تجربه عالی خرید به خریداران هدیه دهید.

3. ناوبری سایت کاربر پسند

ناوبری سایت یک اصطلاح کلی برای همه سایت است، تمام عناصری که کاربر با آنها سر و کار دارد تا به نقاط خاصی از سایت شما دستیابی پیدا کنند.

مواردی مثل هدر، فوتر، نوار جستجو، صفحه دسته بندی محصولات، پروفایل کاربری و…

فرض کنید یک سایت زیبا دارید اما کاربر نمیتواند به نقاط مورد نظرش به آسانی دست بیابد، نتیجه نارضایتی مشتری از سایت شما خواهد شد.

مراحل مهم طراحی سایت فروشگاهی

در ادامه به معرفی مراحل مهم طراحی سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت، مواردی که شما را از رقبایتان جلو خواهد انداخت

انتخاب هاست مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی

همان طور که داخل یک فروشگاه فیزیکی در دسترس بودن بزرگ بودن،  مهم است در فروشگاه اینترنتی هم هاست اهمیت دارد، و این باعث می‌شود سرعت لود سایت بالا رفته و همچنین از حجم بالای اطلاعات بار شده پشتیبانی بکند و بتواند تعداد زیادی از بازدید ها را مدیریت کند.

انتخاب اسم مناسب برای فروشگاه

با توجه به حوزه فعالیت باید اسم مناسب و جذابی انتخاب شود تا باعث ارتباط گیری هر چه بهتر مشتری شود. توجه داشته باشید، که همانند هاست اهمیت بالایی داره و از این به بعد فروشگاه شما با این اسم شناخته می‌شود.

طراحی ظاهری مناسب

مرحله بعدی پس از انتخاب هاست و اسم فروشگاه طراحی نمای فروشگاه است. همانطور که در قبل هم گفتیم زیبایی یک ارزیابی ذهنی است، که شما می‌توانید با نماد نگاری چیدمان مناسب و تایپوگرافی و استفاده از تصاویر واضح فروشگاه اینترنتی خود را از سایر فروشگاه ها متمایز کنید.

که داخل نرم افزار های ویرایش تصویر طراحی اولیه انجام شود. توجه داشته باشید گرافیک سایت مثل دکوراسیون یک فروشگاه فیزیکی است و هرچه گرافیک قوی و جذاب تری باشد، باعث جذب مشتری و افزایش فروش و درآمد بیشتر می‌شد.

در ادامه به معرفی برخی از نرم افزارهای ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم.

  • ووکارس
  • جوملا
  • مجنتو
  • اپن کارت

  امکانات بالای این نرم افزار ها  باعث بالا رفتن سطح طراحی گرافیکی فروشگاه و همچنین بالا رفتن مدیریت می‌شود.

سیستم های فروشگاه ساز

در زمان حال انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز های فروشگاهی وجود دارند ابزار هایی که با کمترین هزینه شما را به خواسته هایتان خواهند رساند.

سیستم های فروشگاه ساز به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: رایگان و اشتراکی

فروشگاه ساز رایگان

این سیستم ها به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا آماده (CMS) شناخته می‌شوند، که این امکان رو می‌دهد بدون نیاز به اطلاعات و مهارت برنامه نویسی سایت فروشگاهی بسازید. شما میتوانید صفر تا صد فروشگاه اینترنتی خود را بدون نیاز به شخصی انجام دهید.

برای استفاده از سیستم نیاز دارید هاست و دامنه اختصاصی خودتون رو تهیه کنید، که شامل نصب سیستم مدیریت محتوا، پلاگین های مورد نیاز، فارسی ساز، نصب قالب می‌شود. همه کارها را خودتون باید انجام دهید یا می‌توانید از افرادی که در این زمینه آَشنایی دارند، برای راه اندازی سایت با صرف هزینه کمک بخواهید و یا این که آموزش های رایگان در این زمینه را ببینید تا با نحوه کار کردن با این سیستم ها آشنا بشید.

از مزایای سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا رایگان و متن باز
  • سئو و بهینه سازی عالی
  • دسترسی به قالب های متنوع برای تغییر ظاهر فروشگاه
  • وجود جامعه بزرگی از توسعه دهنده ها

معایب سیستم های مدیریت محتوا

  • قالب های رایگان نیاز به ترجمه دارد زیرا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند
  • چون متن باز هستن امنیت پایینی دارند و باید در برابر حک و حمله حداکثر تلاش خودتون رو بکنید.
  • فروشگاه ساز های اشتراکی
  • این دسته از فروشگاه ها به صورت رایگان عرضه یمشوند و شما باورورد به آن و ثبت نام میتوانید به بخش های مختلف بروید و پلان هایی با امکانات خاص رو به صورت رایگان یا با‌هزینه در اختیارتون قرار می‌دهند و می‌توانید با خرید برخی امکانات از آن داخل سایتتون استفاده کنید به صورت شخصی‌سازی شده فروشگاهتون را راه اندازی کنید.

از مزایای سیستم های فروشگاه ساز اشتراکی

  • هزینه کم یا رایگان بودن
  • دسترسی به پشتیبانی سیستم
  • عدم نیاز به هاست اختصاصی
  • و دسترسی به قالب های متنوع

معایب سیستم های فروشگاه ساز اشتراکی

  • نبود همه قسمت های فروشگاه در دسترس
  • غیر قابل توسعه بودن توسط خود شما
  • محدودیت در توسعه و افزایش امکانات

عدم دسترسی به سئو مناسب جهت بهینه سازی سایت

نتیجه گیری

امروزه با توجه به فراگیر شدن اینترنت در زندگی همگان شیوه زندگی هم تغییر کرده و وابسته به اینترنت شده است. مردم همانند قدیم برای خرید وسایل مورد نیاز کافیست سری به فروشگاه های اینترنتی بزنند تا هر آن چه میخواهند رو بتوانند فراهم کنند و همچنین افراد فروشنده با آوردن کسب و کارشان به ساده‌ترین حالت ممکن و کمترین هزینه می‌توانند تحولی نو داشته باشند

یک نام دامنه میتواند وبسایت شما را در دنیای آنلاین حرفه ای جلوه دهد.این برند شما را میسازد، وبسایت شما را به یاد ماندنی میسازد، و باعث پیدا شدن شما توسط خریداران میشود. باعث حس حرفه ای بودن به مشتریان میشود و همچنین حس اعتماد و اطمینان به مشتریان

تیم ما آماده خدمت رسانی است، راه های ارتباطی ما را در صفحه تماس با ما دنبال کنید.

درگاه پرداخت اینترنتی, ارسال از طریق پست, درج محصول, قیمت گذاری, تخفیف و کد تخفیف و...

هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد

مطلب مفیدی بود؟ اشتراک بذارش!